 |
Ben Watson o svém přestupu do královské třídy!

Hvězda týmu Monster Energy Yamaha Factory Racing MX2, Ben Watson, veřejně popřemýšlel nad svým posledním rokem, kdy závodil na dvěstěpadesátce v mistrovství světa motokrosu. V příští sezóně jej totiž čeká kvůli věkovému limitu přestup do královské třídy.
"Moje poslední sezóna ve třídě MX2 už nemohla být divnější. Pandemie koronaviru udeřila po pouhých dvou odjetých kolech šampionátu, což znamenalo, že jsem musel jet domů a být bez motorky více než dva měsíce. Dalo mi to spoustu času na rekapitulaci a přemýšlení o tom, jak moc bych se chtěl zlepšit. Když konečně došlo k restartu sezóny v Lotyšsku, byl jsem okamžitě někde jinde, a potom přišel Lommel. Byl jsem najednou schopný jezdit přesně tak, jak jsem věděl, že to v hloubi duše umím. Závěrečných šest kol se mmi podařilo dokončit s pěti stupni vítězů a dvěma vítězstvími v Grand Prix," řekl třiadvacetiletý jezdec z anglického Nottinghamshiru.
Watson byl jedním z pouhých pěti odlišných vítězů Grand Prix třídy MX2 v roce 2020, a to zejména díky své rychlosti, dovednostem a odhodlání. Tato kombinace mu vynesla místo v týmu Monster Energy Yamaha Factory Racing MXGP pro sezónu 2021.
"Když jsem překročil cílovou čáru a získal své první vítězství v Grand Prix, tak jsem se tím po pravdě příliš nezabýval, protože mi v hlavě lítala spousta věcí. Bylo to docela dlouho potom, co se den uchýlil ke konci, než mi opravdu došlo, že se můj dětský sen, stát na nejvyšším stupní pódia, stal realitou."
Skromný, ale ve skrytu duše sebevědomý Watson, vstoupí do premiérové třídy s pozitivním momentem poté, co získal dvě působivá vítězství ve třídě MX2. "Můj první rok ve třídě 450 vy mohl přinést velká překvapení, takže si nechci dělat žádnou solidní strategii, protože bych z ní mohl snadno sklouznout na špatnou cestu. Chci jít do nové sezóny s otevřenou myslí a využiji během zimy každou příležitost, jak se zdokonalit."
Třída MXGP je bezesporu nejrychlejší a nejkonkurenčnější třída v motokrosu. Bude vyžadovat jiný přístup a zcela jinou úroveň zkušeností a dovedností. Při výšce 183cm a hmotnosti 78kg se předpokládá, že bude Watson na modelu YZ450FM ještě lepší než na stroji YZ250FM, se kterým odjel poslední tři sezóny.
"Věřím, že mi bude model YZ450FM více vyhovovat. Málokdo mě viděl jezdit na velké motorce, ale mnoho lidí se domnívá, že to pro mě bude lepší. Na 250 jsem těžký a vysoký, ale řekl bych, že jde spíše o to, jak na motorce jezdím. Nemám rád agresivitu a někdy mi chybí i na 250. Věřím, že se mi podaří 450 přizpůsobit mému stylu jízdy."
Sympatický jezdec vidí jistou výhodu také ve skutečnosti, že bude mít v roce 2021 za kolegy ostřílené jezdce královské třídy - Jeremyho Seewera a Glenna Coldenhoffa. "Jeremy a Glenn jsou dva z nejlepších kolegů, jaké jsem si mohl přát. Těším se na ně, protože se zdají být připraveni na společné tréninky a doufám, že si budeme navzájem pomáhat a zlepšovat se. Oba byli úspěšní ve třídě MX2 a pokračovali v téže směru ve třídě MXGP, takže si myslím, že mi mohou pomoci s přechodem na 450, říct mi své názory a to, co si myslí, že bych měl nebo naopak neměl dělat při vstupu do této nové výzvy. Vím, že do nové sezóny vstoupím naslepo, protože jsem nikdy předtím s většinou jezdců královské třídy nejezdil, ale právě díky tomu je tato nová kapitola mé kariéry tak vzrušující. Získám nové zkušenosti a těším se, že se budu moct rozvíjet mnoha různými způsoby," uzavřel své dumání nad novou sezónou Watson.
Míša Somerliková | Zdroj a foto: mxgp.com

1012 Zobrazit / přidat komentáře (0) |