home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |  

Meteorit Cup 2020: Výsledky po 3. odjetém závodě ve Smrku!

Pozvánka do Smrku! Jedeme už 20.9.2020!

Výsledky druhého odjetého závodu v Dolních Heřmanicích!

Další kolo Meteorit Cupu se jede již tuto sobotu!

Nedělní závod Meteorit Cupu je ZRUŠEN!

Meteorit Cup 2020: Výsledky po 1. odjetém závodě v Pacově!

Osička Group Meteorit O´Neal Cup 2020 zahájil sezónu v Pacově!

1. Meteorit Cup odstartuje již tuto sobotu!

Meteorit Cup odstartuje koncem června! Těšíte se?

Meteorit Cup 2020 - Vyjde nám datum prvního letošního závodu?

Meteorit Cup stále čeká na start sezóny!

Meteorit Cup 2020 - Závod v Gbelech zrušen!

Kalendář Meteorit Cupu 2020!


Meteorit Cup - Report ze slavnostního vyhlášení!

Informace k vyhlášení Meteorit Cupu 2019!

Registrace čísel již od pátku 13.12.2019!!!

REGISTRACE do seriálu Meteorit Cup 2020

Meteorit Cup 2019 - Důležité informace nejen ke slavnostnímu vyhlášení!!!

Formulář žádosti o licence 2020

Meteorit Cup 2019 – KONEČNÉ VÝSLEDKY PO DESÍTI ODJETÝCH ZÁVODECH




Meteorit Cup - Gbely - 29.3.2014




Motokros je sport bláznů. Lepší věta letošního prvního reportu sezony mě fakt nemohla napadnout. Zrovna se totiž kryji na jiných závodech v autě před deštěm, klepu kosu, mám hlad a chce se mi spát ale za nic na světě bych tu atmosféru nevyměnil.

První závod HT group Motosport Meteorit cup 2014 se sice jel již před týdnem ale pojďme si ho všichni společně trochu zrekapitulovat.

Letošní sezonu jsme zahájili poprvé mimo výsostné území České republiky, konkrétně 29.3 ve Gbelech na Slovensku. Má cesta na místo začala už v pátek někdy kolem půl druhé, kdy mi jel autobus ze Znojma do Třebíče, kde jsme měli domluvené setkání s hlavním Capo di tuti Capi, Pavlem Malým a jeho armádou motokrosových nohsledů ve složení Ráďi Malé, která se kvůli závodům vrátila až ze slunné Mallorky a Pavla Berouna, odvěkého servismana a znalce amerických motokrosových poměrů. Jelikož jsou ale v Pavlově Sprinteru vepředu pro spolujezdce místa na sezení jen dvě a má prdel přebývala, šupajdil jsem si to dozadu do noblesního karavanu. Teda aspoň jsem myslel, že se budu mít jak v bavlnce. Poté, co jsme se rozjeli jsem velice rychle změnil názor a jelikož jsem byl po cestě sešlej jak tejden starý ponožky, využil jsem první příležitosti k zastávce a šel uklidňovat rozdivočelej pajšl. Na místo jsme dorazili kolem půl 7, vylepili poslední banery od našich sponzorů (HT Group pana Hromka, Motosport Milostný Třebíč, HD Com Jirky Kružíka a odhazovačky www.SV34.cz.)

Pak už jsme šli jen nachystat věci na večerní přejímku a přihlásit prvních cca 80 pilotů. Že se druhý den budeme mít na co těšit naznačovaly první letmé odhady o účasti a každý tipoval tak 350motorek. Při tom pomyšlení se nám jen protáčely panenky. Když už bylo k desáté večerní, zanechali jsme registrací a šli svlažit hrdlo do právě dorazivši pojízdné občerstvovny, což je Karosa přebudovaná na posezení s výčepem a kuchyní. I když byla zábava dobrá, moc dlouho jsme se nezdrželi a šli raději chrnět, protože únava byla znát a to nejdůležitější bylo teprve před námi. Tak jsem na sebe navlékl 3 vrstvy kalhot, patero triček a šel spát do nákladního prostoru Transporteru, kde jsem trošku klepal kosu ale do rána přežil. Pak už klasicky o šesti vstávat a na půl sedmou hygiena a jde se na věc.. Bohužel správce tratě, který měl jediný klíčky od boudy, ze které jsme registrace prováděli trochu zaspal a tak jsme se do díla mohli pustit až v 7hod. To už na nás čekala první fronta nadržených pilotů a nátlak nepolevoval do deváté dopolední, kdy jsme už náporem nevěděli, kde nám hlava stojí. Vše bylo letos trošku složitější, protože se přejímaly jednodenní licence, vydávaly nové kartičky, čísla licencí se zapisovaly a také dorazilo spousta pilotů zcela bez licencí. Dali jste nám zkrátka zabrat ale těch 301 nahlášených za to stálo.

Ale jak říkám, v devět finíto, hotovo a pak už chystat podklady pro jednotlivé kategorie, kooperace s časomírou, chystání předstartovního a polední losování o ceny od Motosport Milostný, HDCom a SV 55 (trička, rukavice, oleje, spreje na řetězy, pět sad pěti balíků strhávaček).



Když se vše uklidnilo, mohli jsme jít o půl jedné na první rozjížďku Juniorů a řeknu vám, palba to byla exkluzivní. Rošt narvanej, mašiny se vzájemně přeřvávaly, traťák Jura Studeník ukazuje 15...5, žebřík padá a už se řítěj do první točky. Je tam Vlasta Dobeš a nasazuje tempo rozdílem třídy, za ním další Vlasta, tentokrát Dolák a dále Zdeněk Foltýn a Daniel Vrtal, honička nepolevuje ani druhým kolem, byť Dobeš na špici už má hodně solidní náskok. Jednoho soupeře za druhým se ale vydal stíhat Ondřej Tögel na !!! dváce Sůze !!!, řekl bych staršího data výroby. Borec to je ale evidentně nadanej, protože sází závodníky jednoho po druhým a ve čtvrtém kole už je v závěsu za Dobešem, který evidentně polevuje a následně ukazuje kamsi dolů, což značí problémy s jeho KTM. Stopětadvackař má tak jednodušší situaci a krásně se dostává na první místo. Spolu s Tögelem se na přední příčky probojoval i Jakub Číž a co nejvíce bodů si pro sebe chtěl urvat také třetí v cíli, Ladislav Kolaja. Pánové, ta Juniorka je fakt rok od roku rychlejší.
Druhá jízda byla opět parádní divočina, vítěz první jízdy odstartoval kdesi v půli pole ale každým kolem se dere dopředu a po chvíli je již opět na špici, což značí jeho um a to samé platí i o druhém Jakubu Čížovi, který opět stabilně dojíždí druhý. Třetí dojíždí Karol Sado a za ním opět Kolaja, kterému to tak vychází na bronz celkově.

Další jeli borci kategorie 50ccm+65 a konečně, KONEČNĚ byl pěkně obsazen rošt. 17 dvoutaktíků tahá za plyn a kupodivu po startu jsou vesměs střelci na padesátkách. Pak už to má samozřejmě ale rychlej průběh a do čela jdou 65ky, jmenovitě Krisztián Dóka, Lukáš Janiš a Nikolas Marek. Prvním padíkem je osmý jedoucí Štěpán Novotný a za ním s desetivteřinovým odstupem Adam Bednář a dalších deset vteřinek je dělí od třetího Filipa Berouna. Druhá jízda vypadá jak přes kopírák, jen v 65kách se zadařilo dotáhnout se na třetí místo Tomáši Pikartovi a v 50ccm si pořadí prohodili Bednář s Berouem.

Pak následovala kat. 85, kterou jsem ale bohužel nesledoval a k trati jsem se dostal akorát na start Mezinárodního Mistrovství motokrosu žen ČAM. Před jízdou se musela trať trochu prokropit, protože ,ač byl teprve 29.březen, bylo hrozné vedro a začalo se prášit. Letos bude sezona velice napínavá, protože chyběla na startu loňská vítězka, Marika Mlýnková, aby ale počty 19 jezdkyň tohoto prestižního poháru zůstaly zachovány, za řídítka se vrátila po menší pauze Jana Antošová a to hned ve velkém stylu. Letošní první Holeshot získala Tereza Hromková, po krku jí jde teamová kolegyně Lucie Simonová, třetí v závěsu, žlutá Suzuki Báry Laňkové, moc pěkný start předvedla čtvrtá Viktorie Kellerová a první pětici uzavírá právě Antošová. Než jsem si však stihl udělat poznámky, Simonová předjíždí Hromkovou, Kellerová podléhá Antošové a začíná řežba, kdy se tyto dvě pomalu dotahují i na Hromkovou. Laňková jde na druhou příčku, Antošová zkouší ale nedaří se, Hromková si drží své stopy a nedává soupeřce z delších venků dostatečný prostor. Tato mela trvá po dvě kola a druhý dech chytá i Kellerová, jež se podaří situace využít a zdolává Antošovou zpět, ta už však nemá na náročné trati dostatek sil na protiútok a tak už si jen pozici kontroluje. Cílem tedy projíždí suverénně Simonová následována se ztrátou dvaceti vteřin Laňkovou a jen o mrknutí oka za ní Hromková.



Start druhé jízdy nabízel rozřešení bodové situace. Simonová tentokrát v čele již od samého startu ale za ní peláší, seč jí síly stačí Antošová s Hromkovou a Laňkovou. Než však projedou do druhého kola, Hromková jde na druhou příčku a tak jsou v čele obě jezdkyně HT group teamu. Dobrou polovinu závodu se Laňkové nedaří najít ten správný recept jak sokyni s číslem 33 překonat, Antošová však z nedostatku tréninku rychleji uvadá a na jedné z lavic už hrozil i pád tzv. „na bejka“, naštěstí to ale ustála a raději zvolnila, čímž Laňková získává třetí místo. V samostatně bodované kategorii dvoutaktů získala krásnými dvěma osmými místy prvenství Markéta Ehlová a velice překvapila Martina Molnárová ze Slovenska, která na stabilní soupeřku příliš neztrácela a třetí skončila o kapánek více body z první jízdy Lucie Pospíchalová před Leou Idešicovou a Evou Wolfschützovou.

Kategorie Elite ...áááchjo, kdy já se za vámi zase přidám...? Tak jdem na to. Ve Gbelech tomu po startu nejvíc zakotlil Marek Jaskulski z Polska. Moc dlouho mu to ale nevydrželo, protože kde se vzal, tu se vzal, jihomoravákům dobře známý Milan Laga a vytřel si se soupeři...teda vytřel jim zrak. Jaskulski se trochu propadá a tak je zahájena bitva o druhý nejcenější kov mezi Romanem Potenským, Jaskulským, Radkem Červinkou a Zdeňkem Cekrem, přičemž ve stejném pořadí i dojíždějí, byť všichni jen s pár vteřinovými rozestupy. Moc se mi líbila také jízda Petra Kopřivy na 6. fleku a též Roberta Dalajky na pozici no. 9. Průběh druhé jízdy jsem až tak nezaznamenal, protože se přímo přede mnou slušnou držkou rozvěsil Jaskulski a než jsme ho posbírali, bylo skoro po závodu. Koutkem oka jsem však stihl zazamenat jen souboj o třetí příčku celkově mezi Kopřivou a Červinkou. Celkové výsledky tedy: Laga, Potenský a Červinka.



Pak už následovaly jízdy Veteránů 50+60, kde si to na špici moc pěkně rozdávali borci z KRTZ. Protože jich ale bylo jak psů, sepíši jen celkové výsledky: Vet.50: 1.Roman Malý, 2. Janusz Spievok, 3. Ladislav Foretník, 4. Miroslav Ilčík, 5. Ivo Valehrach.
Vet 60: 1. Peter Margetiak, 2. Libor Klimek, 3. Drahomír Gottvald, 4. Jiří Benáček, 5. Zdeněk Gottvald.

Amatérů MX2 bylo také jak psů a tak startovala jen první čtyřicítka, přičemž 7 borců, jež se nekvalifikovalo jelo nebodovanou jízdu spolu s kat. Elite. Popisovat ale vývoj těchto jízd by bylo nad mé schopnosti a tak opět odkáži na nahlédnutí do celkových výsledků. To samé platí i o AMA MX1.



Závěrem jeli ještě profíci z kategorie Open, což jsou nejrychlejší z nejrychlejších, letos nově bodováni MX2 a MX1 bez rozdílu licence tak, jak si to odhlasovali sami jezdci na facebookovém profilu Meteorit cupu. Ve Gbelech jsme tak mohli vidět souboje borců jako Jirka Čepelák, Marek Sukup, Gabriel Chetnicki, Pach, Matocha a další. Tihle frajeři doslova letěli a snad byli většinu času na této rychlé a rozbité trati koly nad zemí než na ní ale podívaná to byla neuvěřitelná a těch 20min jízdy uteklo neuvěřitelně rychle.

Jak to zhodnotit? První letošní HT Group Motosport Meteorit cup 2014 ve Gbelech máme za sebou. Další nová trať, pěkné zázemí, přátelská atmosféra, celkové spokojené ohlasy, 301 jezdců, žádné vážné zranění, forma se soupeři poprvé porovnána... a to jsme teprve na začátku vážení, další parádní závody nás čekají již o tomto víkendu, tj. 12.4 ve Vílanci u Jihlavy. Tak všichni doražte, bude to opravdu stát za to a těšíme se na vás.


Text: Jirka „BenJi“ Benáček
Foto: Lucie Cinová a Dominik Procházka



6331
Dnes je: 22. 9. 2020
Bannery:




Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Somerliková
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková | GTSTORE.cz
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: